Et innholdsrikt prosjekt med Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum
Stor pågang gjorde at Møller Bil Skadesenter i Asker og Bærum måtte flytte til nye og større lokaler. Med hele 5000 kvm, var det mye innredning som skulle på plass før åpningen. Et godt samarbeid med AJ Produkter sikret praktiske og stilfulle løsninger for de 44 ansatte som jobber ved skadesenteret.
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum med 5000 kvm
Prosjektomfang:
- 12 kontorplasser
- 1 møterom
- 42 garderobeplasser
- Oppbevaring delelager
- Lounge
- Kantine med 50 sitteplasser
Møller Bils skadesentre er verksted for karosseriskader som tilbyr spesialiserte tjenester innen oppretting og lakkering, utført i tråd med fabrikantenes retningslinjer.
Mange funksjoner i store lokaler
I forkant av åpningen, begynte Børre å lete etter en leverandør av møblement og innredning til de nye lokalene. Tidligere holdt avdelingen, med fire ansatte, til i et mindre lokale på Rud. Nå er de 44 ansatte fordelt på 5000 kvm. Børre trengte møbler til kontorplasser, lounge, møterom, garderobe, kantine og oppbevaringsløsninger i delelageret. Det var med andre ord en stor bestilling som skulle gjennomføres. Da er det godt å få gode råd fra fagfolk med bred kompetanse på innredning.
Børre fikk kontakt med Maja Stende, prosjektrådgiver hos AJ Produkter. De fant fort tonen, og sammen har de funnet frem til gjennomførte løsninger som sikrer effektiv drift. Dialogen mellom dem er varm og vennskapelig, for det er slett ikke den første turen Maja har tatt fra Kløfta til den andre siden av Oslo.
- Jeg fikk plantegninger og innsikt i hvilke behov som skulle dekkes før jeg begynte å innrede i en 3D-modell av bygget. Siden det er litt reisevei fra Kløfta til Bærum, ble mye av planleggingen gjort via Teams. På den måten kunne Børre, som kjenner lokalene godt, komme med forslag og innspill uten å bruke tid på reising frem og tilbake, forteller Maja.
Selv om møbler ser fine ut på bilder og 3D-modeller, er det ofte smart å oppleve dem fysisk før man lander en beslutning. Derfor tok Børre turen til AJs showrom på Kløfta.
Komfort, design og HMS
- Da vi skulle velge stoler, anbefalte Maja at vi burde prøvesitte dem. Vi var gjennom et par ulike varianter. God ergonomi er viktig for å unngå slitasjeskader i nakke, skuldre og rygg hos de ansatte, sier Børre.
For kontorplassene falt valget på kontorstolen LANCASTER. Den kan enkelt justeres etter individuelle behov. Denne og flere av de leverte produktene oppfylte kravene fra Møller Bil for å sikre et arbeidsmiljø med god HMS.
HMS var også en viktig faktor i valg av garderobemøbler. De Z-formede dobbeltskapene fra CLASSIC-serien har to separate rom for henholdsvis arbeidstøy og privatklær. Det er også montert luftavtrekk som forhindrer lukt og forbedrer luftkvaliteten. Dermed oppfyller de Arbeidstilsynets krav til inneklima i henhold til HMS.
Alle møblene ble levert og montert til avtalt tid. Og selv om det var enkelte diskusjoner underveis, er både Maja og Børre klare på at samarbeidet var konstruktivt og godt hele veien.